Ryanar.Low cost, dar la ce preț? Aceasta e întrebarea pe care și-o pune chiar un pilot al celebrei linii care a dat tonul costurilor mici în aviația civilă, după cum scrie Le Figaro.Întrebarea aceasta și cîteva dezvălurii menite să te întrebi dacă merită să riști urcînd la bordul aeronavelor Ryanair și-o pune, într-o carte întreagă, un pilot care semnează Christian Fletcher (e un pseudonim, desigur). “Ryanair este o mașinărie pură cu vocația unică de a produce profit. Fără alte considerații , nici morale, nici sociale” Publicația franceză reamintește cititorilor că e vorba de aceeași companie care intenționa să pună taxă la intrarea în toaletele avionului sau să lanseze zboruri în picioare, doar cu o centură de siguranță legată de pereții avionului. Pilotul se plînge de condițiile de muncă deplorabile, de faptul că, uneori, chiar piloții nu apucă să doarmă mai mult de trei-patru ore pe noapte. Cică există chiar o competiție internă între echipajele Ryanair referitoare la economia de combustibil. Ceea ce m-a mirat foarte tare este, însă, dezvăluirea despre aterizări: la aterizare piloții Ryanair sînt obligați, zice Chritian Fletcher, să frîneze foarte brusc (ceea ce te cam împinge cu capul în scaunul din față și-ți cam dislocă stomacul! ) pentru a rula cît mai puțin pe pistă și, în consecință, pentru a plăti cat mai puțin timp de rulare! Deși faima de zgîrciți o au scoțienii, irlandezii de la Ryanair au șanse reale să cîștige campionatul mondial de zgîrîie brînză.

PS Ultima găselniță a acestei companii este 2 euro în plus pentru cazul în care se suspendă un zbor și ar trebui să-ți ramburseze costul biletului!

 

 

6 thoughts on “Ryanair, o companie periculoasă. Citiți înainte de a zbura!

  1. presa franceza este renumita prin obiectivitate. Io-s din Baia Mare si m-am dat cu low- costu’ din Cluj sau mai nou Debrecen 25 de euo pana in Dortmund sau 30 pana in Copenhaga sau 75 de lire Londra dus-intors, asta in timp ce o caruta de microbuz imi ia 25 de euro numa’ dus pana in Budapesta. Desigur ca e incomod (am 1 90 m) si conditiile nu-s cele mai bune, dar o bere in avion, de exemplu, e mai ieftina decat una in aeroport. Asa ca ii rog pe domnii de la Le Figaro sa ma scuteasca. A, sa nu uit, cate companii low-cost frantuzesti exista?

    • Bună asta cu obiectivitatea presei franceze, numai că aici e vorba de o carte scrisă de un pilot de la Ryanair. Şi, da, există companii low-cost franceze.

  2. Adevarat, este incomod, avand in vedere spatiul mic dintre scaune, dar…sa ma scuzati, este totusi o diferenta mare de pret intre Economy sau Business class…asa ca, atata vreme cat siguratna este, nu vad ,,boul,, sau ,,vaca,, care ar plati cu 200€ mai mult doar…pentru 2-3 ore de zbor, care este mai mult decat suportabil in conditiile Low cost…
    Evident, fiecare face ce doreste, eu am zburat cu Ryanair si cu Wizz de foarte multe ori, fara sa regret catusi de puitin banii…asa ca…

  3. O porcarie de companie aeriana ! A fost prima si ultima oara cand am zburat cu Ryanair. Stiti pe vremea lui Ceausescu cand mergea un autobuz din sat in sat sa vanda diverse lucruri ? Asta a fost impresia cu Ryanair. Ca sa nu mai spun ca in Berlin am stat ca oile, o ora, inghesuiti si fara absolut nici o aerisire sa ne imbarcam in avion. Tot drumul s-a auzit un zgomot de la motoare si cand i-am spus unui stewart ce se intampla mi-a spus ca este normal. Aveam impresia ca zbor cu dricul.Dati 10eur in plus si zburati cu o companie adevarata!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *